Pilot szybowcowy USAAF - sylwetka

Grzegorz
Posty: 62
Rejestracja: 18 paź 2018, o 16:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Pilot szybowcowy USAAF - sylwetka

Post autor: Grzegorz » 29 paź 2018, o 10:23

Czy forum byłoby zainteresowane szczegółowym opisem tego, jak do rekonstrukcji historycznych zbudować sylwetkę pilota szybowcowego Army Air Forces?

Wprawdzie rekonstruujecie coś innego, ale gdyby ktoś chciał od czasu do czasu urozmaicić sobie pokazy to pilot szybowcowy zawsze będzie pasował do spadochroniarzy, w tym do pathfinderów już choćby z racji tego, że w terenie obie te formacje występowały w jednym miejscu i czasie. Niejeden pilot szybowcowy USAAF miał prawo do noszenia CIB, bo tyle czasami „mu się zeszło” zanim (zgodnie z rozkazem dla pilotów) przedarł się na tyły, że był z piechotą na froncie i obejmował go już regulamin noszenia CIB.

Gdyby było zainteresowanie sylwetką pilota szybowcowego AAF to napiszę Wam tu podręcznik, jak ją zbudować.
„Patriotyzm jest cnotą ziejących nienawiścią” - Oscar Wilde

Awatar użytkownika
Baniak
Sergeant | Pathfinder
Sergeant | Pathfinder
Posty: 3545
Rejestracja: 28 sty 2011, o 19:37
Lokalizacja: Legionowo
Kontaktowanie:

Re: Pilot szybowcowy USAAF - sylwetka

Post autor: Baniak » 30 paź 2018, o 18:33

Ja mam taki pomysł żeby przekuć potem te informacje w pdfa
i udostępnić go do ewentualnego pobrania w formie pojedynczego pliku.

Ewentualnie go poszerzać w miarę przypływu nowych informacji od Grzegorza.
GRH "FIVE-O-DEUCE", 502nd PIR 101st Airborne
http://502-101airborne.pl


"Im głupszy dowódca, tym trudniejsze zadania mu powierzają."

Obrazek

Grzegorz
Posty: 62
Rejestracja: 18 paź 2018, o 16:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Pilot szybowcowy USAAF - sylwetka

Post autor: Grzegorz » 3 lis 2018, o 14:40

Jest to świetna propozycja, bardzo zdroworozsądkowa.

Po raz pierwszy nie zmarnowałoby się to, co bym przygotował z takiego zakresu tematycznego. Kiedyś już pisywałem podobne doradcze rzeczy w necie, choć na nieco inne tematy z zakresu drugowojennej US Army i jak jakaś GRH się rozwiązywała to znikała wraz z nią strona www, forum i całe encyklopedie różnych rzeczy, jakie pisałem. Chyba najbardziej szkoda mi takiej „encyklopedii furażerkologii” US Army i USAAF z rozbiciem na każdą nitkę, lamówkę i wszystko inne. Włożyłem w to olbrzymią energię, czas, poświęcenie i… dziś już nie ma tego z przyczyn powyższych, a ja nie zdążyłem zrobić back-upu przed spaleniem się komputera. Takiej encyklopedii, jaką wtedy opracowałem już nie odtworzę w stu procentach.

Dlatego pomysł z pdf-em jest świetny. Wiedząc to z góry będę pisał podręcznik budowy sylwetki pilota szybowcowego i jako posty na forum, i jednocześnie w Wordzie już ze starannym makietowaniem zawartości, aby w pdf-ie wyszła z tego estetyczna książka. Bo to będzie prawie jak książka ze względu na wielkość zakresu tematycznego. Sama tylko „czapkologia USAAF” i „furażerkologia USAAF” będą stanowiły olbrzymie rozdziały. W żadnych książkach, ani na żadnych forach, ani na żadnych stronach www nie ma tego na takim poziomie szczegółowości, jak ja to zrobię.

Podręcznik być może Wam się przyda, ponieważ przy Waszym oszpejowaniu ogólnym w niektórych sytuacjach przerobienie się na pilota szybowcowego będzie bardzo łatwe, szybkie i tanie. Nie będzie tak w odtwarzaniu każdej sytuacji historycznej, ale w niektórych tak właśnie będzie. A pilot szybowcowy zawsze mocno i ciekawie ubarwia taką GRH, jak Wasza. Nie ma takiej operacji powietrznodesantowej, w której pilot szybowcowy USAAF – przedzierając się na tyły zgodnie z rozkazem gen. Arnolda – nie mógłby spotkać spadochroniarzy, albo wręcz chwilę z nimi powalczyć, bo i tak przecież się zdarzało w co najmniej dwóch operacjach na ETO a na CBI to już w ogóle.

Poza tym, dla obniżenia Waszych kosztów, pewne rzeczy mógłbym Wam pożyczać na pokazy statyczne, żeby pokazać właśnie także pilota szybowca CG-4A. Wszystko do uzgodnienia.

No to biorę się do pisania podręcznika. Prawa autorskie przekazuję na Waszą GRH, nie będzie żadnych blokad z dystrybucją pdf-a dla każdego, kto będzie go chciał.

Ponieważ mozolnie odtwarzam olbrzymie straty w materiałach historycznych, jaki mi się spaliły w ostatnim komputerze, więc zróbmy tak, że pierwszy pdf będzie nosił informację „Wydanie I”, a jeśli tylko zobaczę, że coś można dopisać to będę robił nowego pdf-a z informacją „Wydanie II”, „Wydanie III” itd.

Mam nadzieję, że wyjdzie kiedyś z tego interesująca rekonstrukcja pilota szybowcowego AAF.
„Patriotyzm jest cnotą ziejących nienawiścią” - Oscar Wilde

Grzegorz
Posty: 62
Rejestracja: 18 paź 2018, o 16:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Pilot szybowcowy USAAF - sylwetka

Post autor: Grzegorz » 7 lis 2018, o 00:01

Wrzucam do konsultacji. Wstępnie tak widziałbym systematykę tego opracowania. Jeśli ma to być rzecz bardzo solidna dla rekonstruktora historycznego to wyjdzie z tego książka, ale trudno 8-)

______________________________________________________________________


Spis treści

I. Wstęp

II. Decyzja: Pilota szybowcowego w jakim stopniu odtwarzamy?

III. Pilot szybowcowy USAAF – okres doświadczalny

IV. The Officerꞌs Guide sobie – życie sobie

V. Pilot szybowcowy USAAF „od stóp do głów”
1. Buty i skarpetki
2. Spodnie i paski
3. Koszule i krawaty ogólnie, galanteria metalowa epoki Art Déco
4. Koszula jako główny mundur
5. Góra munduru Class A-1/A-2 i Class B-1/B-2 oraz podoficera/oficera dyżurnego
6. Service Cap – „czapkologia USAAF”
a) czapki
b) jakie otoki na czapki
c) jakie orły (Cap Devices) na czapki USAAF
d) jakiej czapki nie nosimy
7. Garrison Cap (Field Cap, Overseas Cap) – „furażerkologia” USAAF
a) furażerki regulaminowe
b) furażerki z wojskowych sklepów PX
8. Hełmy i gogle

VI. Pilot szybowcowy USAAF – okres wczesny, Stany Zjednoczone

VII. Pilot szybowcowy – przebazowania, ćwiczenia, loty cargo na tyłach, „snatching” w strefie przyfrontowej
1. Ubiór
2. Wyposażenie, uzbrojenie

VIII. Pilot szybowcowy operacyjny
1. Ubiór
2. Wyposażenie, uzbrojenie

IX. Falerystyka
„Patriotyzm jest cnotą ziejących nienawiścią” - Oscar Wilde

Odpowiedz